Zdrowy oddech – kampania edukacyjno-informacyjna 2016
W projekcie uczestniczą uczniowie z 25 szkół podstawowych (zespoły 4-osobowe z każdej SP) tj.100 uczniów oraz przedszkolaki (zespoły 20 osobowe) z 12 przedszkoli samorządowych tj.240 przedszkolaków.
Warsztaty i laboratoria odbywać się będą w Zespole Szkół Chemicznych i będą dostosowane do każdej grupy uczestników.
Dla uczniów szkół podstawowych ze względu na charakter i tematykę zajęć będą to uczniowie kl. 5 oraz 6 (z uwagi na podstawową znajomość zagadnień przyrodniczych)
Dla uczniów szkół podstawowych ze względu na charakter i tematykę zajęć będą to uczniowie kl. 5 oraz 6 (z uwagi na podstawową znajomość zagadnień przyrodniczych)
Zostaną zorganizowane:
1) Zajęcia wstępne – wykład dot. zanieczyszczeń powietrza i sposobów jego ochrony, wykorzystanie gier edukacyjnych związanych z wykładem, przepisy porządkowe oraz regulamin korzystania z laboratoriów w ZSCH
2) Zajęcia warsztatowe i badawcze w laboratoriach:
3) Alternatywne źródła energii;- Wpływ zanieczyszczeń na rośliny;- Wpływ zanieczyszczeń na różne materiały (m.in. badanie wpływu tlenków siarki)
Równolegle przez cały okres trwania zajęć uczniowie będą przygotowywali prace zespołowe związane z tematyką warsztatów (plakat/prezentacja) oraz uczestniczyli w rywalizacji międzyszkolnej w formie testu wiedzy.
4) Praktyczne zajęcia terenowe w Ojcowskim Parku Narodowym połączone z prelekcją w zakresie ekologii i ochrony powietrza.
5) Seminarium podsumowujące projekt. Uczestnicy podsumują działania projektowe, uczniowie zaprezentują wyniki prac zespołowych (plakat/ prezentacja/test wiedzy), zostaną nagrodzeni laureaci prac.
Dla przedszkolaków
Tematyka zajęć dostosowana do wieku uczestników.
Przedszkolaki na początku zobaczyły bajkę przygotowaną przez uczniów ZSCH związaną z ochroną powietrza, a następnie prezentację dotyczącą dbania o środowisko, o naszą przyszłość.
- Dzieci podczas zajęć w ZSCH dowiedziały się w formie zabawy co to jest ekologia, zorganizowane zostały mini doświadczenia:
- jak działają płuca,
- samo-dmuchujące się baloniki ,
- wulkan chemiczny, magiczne obrazki, kolorowanki związane z ekologią i inne.
. Zorganizowano. mini konkurs prac plastycznych dotyczący ochrony powietrza-
Jak czyste powietrze postrzegają przedszkolaki?