Wrocław 2008

W przededniu zakończenia roku szkolnego 2008 wybraliśmy się na dwudniową wycieczkę do Wrocławia. Po pięciogodzinnej podróży dotarliśmy na miejsce.

Poznawanie tego dolnośląskiego miasta rozpoczęliśmy od spaceru po przepięknej Starówce. Widzieliśmy malowniczą archikatedrę św. Jana Chrzciciela na Ostrowie Tumskim, która posiada dwie wspaniała wieże. Z jednej z nich oglądaliśmy całą panoramę miasta, ponadto widzieliśmy gotycko – barokowe kościoły Św. Krzyża, NMP na Piasku. Odwiedziliśmy Muzeum Narodowe (posiadające pokaźny zbiór obrazów Jana Matejki) oraz barokowy zespół głównych budynków Uniwersytetu Wrocławskiego z Aulą Leopoldina, która zachwyciła nas przepychem barokowych stiuków.
Po zwiedzaniu udaliśmy się do schroniska młodzieżowego, gdzie mieliśmy chwilę na zakwaterowanie się. Wieczorem zajęliśmy swoje miejsca w autokarze, aby poznać „nocną stronę tego tajemniczego miasta”.
Drugiego dnia dowiedzieliśmy się o legendzie wrocławskiego rynku, na którym znajduje się ratusz z przepięknie ozdobionym zegarem. Najważniejszym obiektem, który mieliśmy okazję zobaczyć była Panorama Racławicka. Znajduje się ona w rotundzie, w której mieści się panoramiczne malowidło o wymiarach: 120×15 metrów przedstawiające bitwę pod Racławicami z 4 kwietnia 1794 r.
Następnie dotarliśmy do magicznego Ogrodu Japońskiego, gdzie każdy mógł udać się w zaciszne miejsce i odpocząć. Jednak nie był to koniec wycieczki. Po chwili relaksu wyruszyliśmy do największego w Polsce zoo. Można w nim było pooglądać okazy zwierząt z całego świata. Wszyscy byli zachwyceni młodymi niedźwiadkami, potężnymi lwami i komicznymi małpami. Do najciekawszych i chyba mało znanych ciekawostek wrocławskich zaliczają się pomniki urokliwych krasnali z brązu, pomniki te powstały (jak nam powiedział przewodnik) jako symbol Pomarańczowej Alternatywy. W roku 2003 prezydent Wrocławia, kontynuując zapoczątkowaną przez Pomarańczową Alternatywę tradycję związaną z krasnoludkami – odsłonił na ścianie kamieniczki „Jaś” pomiędzy Rynkiem, a kościołem garnizonowym św. Elżbiety miniaturową tabliczkę-szyld „Muzeum Krasnoludków”. Tabliczka znajduje się przy drzwiach do kamieniczki na wysokości ludzkich kolan. W kolejnych latach w innych częściach miasta ustawiono kilkadziesiąt innych miniaturowych rzeźb, które dodają uroku miastu.
Ciężko było wyruszać z powrotem do Krakowa, ale każda wycieczka musi się kiedyś skończyć.