Otwarte sale gimnastyczne
Zajęcia sportowe:
- zespołowe gry sportowe(siatkówka, koszykówka),
- ćwiczenia kształtujące i rozciągające,
- aerobik,
- udział w Jesiennym biegu przełajowym,
- udział w Marszobiegu Niepodległości: Kopiec Piłsudzkiego – Kopiec Kościuszki,UNIHOCK,
- tenis stołowy, kometka,
- zajęcia na basenie – nauka pływania oraz doskonalenie techniki,
- wycieczki: turystyczno-krajoznawcza do Zakopanego,
- wyjazdy na narty – Małe Ciche
Zajęcia prowadzone były po lekcjach, również w soboty. Młodzież z podanych wyżej form mogła wybrać zajęcia zgodnie ze swoimi predyspozycjami fizycznymi, wskazaniami lekarskimi i zainteresowaniami. Szczególnie zajęcia na basenie cieszyły się dużą popularnością. Szkoda, że mogła w nich uczestniczyć tylko ograniczona ilość uczniów /ok.60/. W ramach programu uczniowie zostali zachęceni do udziału w imprezach masowych organizowanych na terenie Miasta Krakowa (marszobiegi). Uczniowie, także ci o trudnej sytuacji materialnej, mogli wyjechać na wycieczki poza Kraków.
Rezultatem realizacji programu było:
- aktywne uczestnictwo w zajęciach szkolnego klubu sportowego,
- zachęcanie młodzieży do organizacji rozgrywek na terenie szkoły,
- uaktywnienie uczniów na lekcjach /prowadzenie rozgrzewki, sędziowanie
- kreowanie potrzeby świadomego ćwiczenia /dbałość o poprawną postawę, o smukłość sylwetki
Plan programu „Otwarte sale gimnastyczne” zaplanowany był na cały rok szkolny. Ze względu na duże zainteresowanie zajęciami ze strony młodzieży są one dalej kontynuowane w formie wolontariatu, z wyjątkiem zajęć na basenie i wyjazdy sportowo-turystyczne.
Dzięki programowi młodzież mogła:
- ciekawy i kształcący sposób spędzić czas wolny od zajęć obowiązkowych,
- ukształtować nawyk poszerzania wiedzy i umiejętności zdobywanych na zajęciach lekcyjnych,
- zintegrować się i nauczyć pracy w zespole,
- poznać formy kulturalnego spędzania wolnego czasu (warsztaty filmowe, muzea, wycieczki),
- aktywne uczestnictwo w zajęciach szkolnego klubu sportowego,
- kierowanie i zachęcanie młodzieży do organizacji rozgrywek na terenie szkoły,
- uaktywnienie uczniów na lekcjach /prowadzenie rozgrzewki, sędziowanie,
- kreowanie potrzeby świadomego ćwiczenia /dbałość o poprawną postawę, o smukłość sylwetki.