Europejska praktyka technika analityka
Przedsięwzięcie „Europejska praktyka technika analityka” o numerze o numerze 2024-1-PL01-KA122-VET-000232523 realizowanego w ramach projektu „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego+, w Programie Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 realizowanego na zasadach Programu Erasmus+
Informacje o projekcie
Projekt zakłada realizację 13-dniowych praktyk zawodowych dla 15 uczniów klas 3a i 3k oraz 15 uczniów klas 4a i 4k Technikum Chemicznego i Ochrony Środowiska nr 3, w Sevilli (Hiszpania).
Tytuł projektu: Europejska praktyka technika analityka
Data rozpoczęcia : 01.10.2024
Data zakończenia : 30.09.2025
Narodowa Agencja organizacji wnioskującej : PL01-Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Organizacja wspierająca : EUROMIND PROJECTS SL
Kraj/Region/Województwo/Miejscowość : Hiszpania, Andaluzja, Ubeda, Jaen
Okres mobilności -13 dni (11 dni praktyk + 2 dni przelot)
Przewidziana data mobilności :
Grupa pierwsza (15 uczniów + 2 opiekunów) – pierwsza połowa lutego,
Grupa druga (15 uczniów + 2 opiekunów) – pierwsza połowa kwietnia
Kwota dofinansowania : 70 000 euro
Cele:
– wzmocnienie europejskiego wymiaru Zespołu Szkół Chemicznych w Krakowie poprzez zacieśnienie współpracy oraz tworzenie sieci nowych kontaktów z instytucjami zawodowymi i edukacyjnymi w Hiszpanii w roku szkolnym 2024/2025
– podniesienie jakości kształcenia zawodowego 30 uczniów ZSCH o profilu technik analityk poprzez naukę i pracę w hiszpańskim laboratorium, chemicznym CETECAL
– rozwój kompetencji językowych ogólnie i zawodowo oraz wspieranie wielojęzyczności 30 uczniów ZSCH o profilu technik analityk w naturalnym środowisku życia i pracy za granicą
– rozwój kompetencji przekrojowych 30 uczniów ZSCH o profilu technik analityk, ogólnozawodowych: mat-technicznych, cyfrowych, ochrony środowiska, społecznych/osobistych, kulturowych i wartości UE
– integracja włączenia społecznego i różnorodności w działania w projekcie oraz podstawową aktywność ZSCH
Rezultaty:
Działania w projekcie przyczynią się do wzrostu kompetencji zawodowych, językowych i przekrojowych uczestników a tym samym zapewnią wzrost jakości kształcenia zawodowego.
Dzięki realizacji działań w środowisku międzynarodowym, szkoła zyska nowy europejski wymiar co dodatkowo zwiększy świadomość społeczności szkolnej zasadności promowania integracji społecznej i różnorodności, znaczenia wspólnoty europejskiej i roli jaką Unia Europejska odgrywa w kontekście edukacji zawodowej i rynku pracy
Partner zagraniczny:
CETECAL (CETECAL – Antonio José Álvarez Alés ) to firma z sektora analiz chemicznych.
Usługi oferowane przez laboratorium obejmują: analityczne kontrole laboratoryjne oraz doradztwo techniczne dotyczące żywności, analizę wody, kontrolę jakości i badanie składników odżywczych żywności, pasz i innych produktów, oznaczenia mikrobiologiczne i fizykochemiczne żywności, a także nawozów organicznych i nieorganicznych, kontrolę analityczną zdrowia publicznego oraz higieny i bezpieczeństwa żywności, oraz kosmetyków, badania analityczne w celu monitorowania stanu środowiska, usługi outsourcingu i badań analitycznych dla publicznych organizacji badawczych.
Poza dwoma laboratoriami (jedno do analizy mikrobiologicznej a drugie do analiz fizykochemicznych), pozostałe obiekty, w które wyposażone jest centrum, to między innymi: krojownie mięsa, pomieszczenia do obróbki ryb, pokoje przetwórcze, sale lekcyjne i przestrzeń biurowa. Firma organizuje również szkolenia w zakresie technologii i rozwoju przemysłu rolno-spożywczego.
Załączniki:
Regulamin rekrutacji – uczniowie
Formularz zgłoszeniowy – uczeń
Formularz zgłoszeniowy – nauczyciel