Wycieczki szkolne

Sycylia - wrzesień 2009

W niedzielę 06.09.2009 grupa uczniów i nauczycieli z naszej szkoły wybrali się wraz z biurem ARION na 10 - dniowy podbój Sycylii.

Czytaj więcej

W drodze na tą słoneczną wyspę spędziliśmy cały poniedziałek w urokliwej Wenecji. To fantastyczne miasto leżące na 116 wyspach oczarowało chyba wszystkich uczestników wycieczki. Wrażenia, jakie pozostały po Wenecji, pomogły nam przetrwać ponad 24-godzinną jazdę autokarem do Messyny. Tam autokar wjechał na prom płynący na Sycylię.
Wyspa przywitała nas promieniami słońca i campingiem EuroPeo. Camping skromny ale sympatyczny z własną plażą i basenem oraz olbrzymią zaletą w postaci rewelacyjnego polskiego jedzenia. Kilka dni, które spędziliśmy na Sycylii, wykorzystaliśmy na plażowanie (choć niestety pogoda nas nie rozpieszczała) i na zwiedzanie.
Byliśmy na czynnym wulkanie Etna - głównej atrakcji wyspy. Widzieliśmy ruiny w Syrakuzach i Taorminie. Po kilkudniowym pobycie na wyspie wyruszyliśmy w drogę powrotną.
Kolejnym punktem na naszej trasie były Pompeje - starożytne miasto leżące u stóp Wezuwiusza, zniszczone przez wybuch wulkanu 24 sierpnia 79r. Ogladaliśmy ruiny miasta z wielkim zainteresowaniem i przemoczonymi ubraniami ze względu na ulewny deszcz.
Następny dzień podróży był wypełniony zwiedzaniem Florencji - miasta artystów i złotników. Katedra, Złoty Most to tylko niektóre z zabytków tego miasta, jakie zobaczyliśmy.
Wycieczka była bardzo fajna, towarzystwo wyśmienite, a wrażenia niezapomniane.