Wycieczka do Pragi - czerwiec 2010

Dnia 17.06.2010r. ok. godz. 22 wyjechaliśmy pełni zapału na szkolną wycieczkę do Pragi, która trwała noc-dzień-noc. Wszystkich uczestników ogarnęła euforia więc nie spaliśmy przez całą noc. Podróż przebiegała spokojnie wśród szumu naszych rozmów.

Do jednego z najpiękniejszych miast Europy i świata dojechaliśmy lekko niewyspani, ale za to wygadani po wszystkie czasy około godz. 8, kiedy to wraz z sympatycznym panem przewodnikiem zaczęliśmy zwiedzać miasto. Dowiedzieliśmy się, że Praga zwana jest też „Złotą Pragą”, „miastem stu wież”, lub „złotym okrętem na Wełtawie”. A w 1992r. całe zabytkowe centrum Pragi zostało wpisane na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Jej bogatą historię ukazał nam przewodnik w postaci romańskich, gotyckich , renesansowych , barokowych i klasycznych budowli, których przepych, kolorystyka bogactwo zdobień przyprawia o zawrót głowy. Zwiedzaliśmy min:

• Zamek na Hradczanach
  • Rynek Starego Miasta z przepięknym zegarem
  • Mala Strana
  • Wyszehrad
  • Bramę Prochową
  • Most Karola z widokiem na miasto

Ponadto byliśmy w muzeum miniatur, gdzie zachwyciły nas oglądane pod mikroskopem eksponaty np. karawana kupiecka w uchu igielnym czy pchła do której nóg przyczepione były różne przedmioty np. podkowa, kluczyk, kłódeczka. Cudo!! Na mnie duże wrażenie zrobiło muzeum lalek, gdzie przedstawiono różne zabawki, którymi bawiły się dzieci w XIX i XX wieku. A wielka kolekcja lalek barbi wywołała uśmiech nawet na twarzach naszych chłopców.

Wieczorem około godz. 21 oglądaliśmy kolorowe fontanny – jedyne i niepowtarzalne w skali europejskiej. Swoją niepowtarzalność fontanna zawdzięcza kilkunastu wodnym obiektom zakończonym ok. trzema tysiącami dysz. Strumienie tryskającej w górę wody mieniły się przeróżnymi barwami. A wszystko to w rytm przepięknej muzyki. Na tle nocy fontanna stała się czymś przepięknym i niepowtarzalnym, co warto zobaczyć, gdy kiedykolwiek jeszcze będę w Pradze.

Po tym wspaniałym spektaklu fontann i z niezapomnianym bagażem wrażeń wsiedliśmy do autokaru i ruszyliśmy w drogę powrotną do Krakowa. Teraz umęczeni, choć bardzo zadowoleni przespaliśmy cała drogę.

Wycieczka była wspaniałym i niezapomnianym przeżyciem. Praga każdego turystę czaruje swoim pięknem, urokiem i klimatem - naprawdę warto wybrać się na taką krótką wycieczkę.