Grecja 2019

W dniach od 24 maja do 1 czerwca 2019 roku uczniowie Zespołu Szkół Chemicznych wraz z opiekunami - panią dyrektor Elżbietą Ramatowską, panią wicedyrektor Adrianą Klepką oraz paniami Edytą Gorajczyk i Beatą Skomrą – wyjechali do Grecji.
PIĄTEK. O godz. 19.30 zebraliśmy się pod szkołą, gdzie po sprawdzeniu obecności oraz zapakowaniu bagaży do autokaru, zajęliśmy swoje miejsca i ruszyliśmy w drogę. W ciągu nocy przekroczyliśmy granicę trzech państw, tj. Słowacji, Węgier i Serbii.
SOBOTA. Rano dołączyła do nas pani Swietłana, która była naszym przewodnikiem po Belgradzie. Zwiedziliśmy miasto, ZOO oraz Wzgórze Kalemegdan wraz ze średniowieczną twierdzą obronną. Wieczorem wyruszyliśmy w dalszą drogę.
NIEDZIELA. Nad ranem przekroczyliśmy granicę Grecji. W hotelu zameldowaliśmy się późnym popołudniem. Po kolacji spacerowaliśmy po okolicy, podziwiając niesamowite widoki.
PONIEDZIAŁEK. Zgodnie z planem, zwiedziliśmy starożytne Ateny. Przewodniczka Olimpia pokazała nam Muzeum Akropolu, Partenon i Świątynię Hefajstosa. Później próbowaliśmy greckich przysmaków.
WTOREK. Mieliśmy też dzień, podczas którego korzystaliśmy z uroków pięknej pogody. Spędziliśmy ten czas nad basenem i na plaży, gdzie odpoczywaliśmy, integrowaliśmy się i robiliśmy pamiątkowe zdjęcia.
ŚRODA. Kolejnego dnia podziwialiśmy Korynt i Mykeny. Zobaczyliśmy ruiny miasta, grób Agamemnona (Skarbiec Atreusza) - gigantyczny grobowiec zbudowany w epoce mykeńskiej, ok. 1250 roku p.n.e. oraz Kanał Koryncki łączący Morze Egejskie z Morzem Jońskim.
CZWARTEK. Rano spakowaliśmy nasze rzeczy i ruszyliśmy w podróż na północ kraju, gdzie mogliśmy podziwiać wiszące klasztory w Meteorach. Na szczytach skał umiejscowiony jest zespół 24 prawosławnych monastyrów. Tam uczestniczyliśmy w konkursie – loterii, gdzie do wygrania były m.in. ikony. Tej nocy opuściliśmy Grecję.
PIĄTEK. Kolejnego dnia odwiedziliśmy Aquapark Jagodina w Serbii. Po trudach podróży mogliśmy się w końcu zrelaksować i odpocząć. Po południu wyruszyliśmy w dalszą drogę, by wieczorem przekroczyć polską granicę i w niedługim czasie wrócić do domu.