Budapeszt 2017

27 września 2017 roku uczniowie naszej szkoły udali się na wycieczkę do Budapesztu. Podróż minęła nam szybko, a w czwartkowy poranek mogliśmy cieszyć się widokiem pięknej stolicy Węgier. Naszym pierwszym punktem zwiedzania był plac Bohaterów, gdzie byliśmy świadkami odbywającej się tam defilady wojskowej. Następnie wraz z przewodnikiem udaliśmy się do zamku Królewskiego. Największą atrakcją dnia było zwiedzanie największego ogrodu zoologicznego w Europie. Coś niesamowitego! Zwiedzaliśmy zoo przez 5 godzin. Szczerze powiedziawszy nawet tak długi czas nie wystarczył, aby zwiedzić cały obiekt ogrodu. Widzieliśmy zwierzątka wszelakiego gatunku. Od żyrafek, słoników i hipopotamów, do nietoperzy, pająków i fok! Pod koniec dnia, mimo zmęczenia udaliśmy się na wzgórze Gelerta, z którego podziwialiśmy niezwykłą panoramę Budy i Pesztu. Kolejnego dnia naszej przygody, zwiedzaliśmy starówkę, na której mieliśmy czas na odpoczynek. Po zebraniu sił Pan przewodnik zabrał nas pod budynek parlamentu, gdzie zrobiliśmy sobie wspólne zdjęcie i udaliśmy się w stronę naszego hotelu. Po zjedzeniu obiadokolacji przyszedł czas na wieczorny rejs po Dunaju, było to niewiarygodne przeżycie. Budapeszt nocą wygląda jak marzenie! Nie obeszło się bez mnóstwa zdjęć i wspólnego śpiewania na maszcie. Oczywiście z zachowaniem bezpieczeństwa! Na zakończenie dnia, ponownie udaliśmy się na znane już nam wzgórze, aby ostatni raz podziwiać Budapeszt nocą. Sobota była naszym ostatnim dniem na Węgrzech. Po spakowaniu rzeczy, opuściliśmy hotel i wyruszyliśmy do Muzeum Marcepanu, gdzie mieliśmy okazję podziwiać wspaniałe prace z niego wykonane. Moją uwagę najbardziej przykuł marcepanowy Michael Jackson i Jack Sparrow. Mogliśmy również dokonać zakupu w sklepiku, który się tam znajdował. Kilku z naszych uczniów skorzystało z okazji i zakupili marcepanowe smakołyki dla najbliższych. Końcowym etapem naszej węgierskiej przygody było odprężenie się w tamtejszych termach, gdzie bawiliśmy się naprawdę świetnie! Niestety później czekał nas już tylko powrót do Krakowa, do którego dotarliśmy około godziny 23. Wyjazd bardzo się udał, na pewno będziemy go bardzo dobrze wspominać. Ja osobiście planuję jeszcze tam wrócić, także Budapeszcie strzeż się! Wszystkim serdecznie polecam odwiedzenie tego cudownego miasta.